کد خبر 498641
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

در پي آزادي جاسوس اسرائيلي از زندان‌هاي آمريکا بعد از تحمل 30 سال زندان، وکلايش خواستار تجديدنظر در شرايط آزادي او شدند.

به گزارش مشرق، بعد از آنکه «جاناتان پولارد» جاسوس اسرائيلي بعد از تحمل 30 سال زندان با عفو مشروط آزاد شد، وکلاي او خواستار تجديدنظر در شرايط آزادي او شدند.

به گزارش پايگاه خبري «عاروتص شوع»، بر اساس شروط آزادي پولارد، او حق خروج از منطقه محل اقامت خود را ندارد. وي همين طور از پرواز به اراضي اشغالي و چک کردن اينترنت نيز منع شده است.

از اين رو بود که وکلاي پولارد، روز گذشته (جمعه) با انتشار نامه‌اي، شروط تعيين شده براي او را «غيرمنطقي» و «غيرقانوني» توصيف کردند و گفتند اين شرايط را در دادگاه به چالش خواهند کشيد.

«بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز در بيانيه‌ ويدئويي از آزادي جاناتان پولارد استقبال کرده و گفته: «به عنوان فردي که پرونده او بارها با روساي جمهور آمريکا در ميان گذاشته، آرزوي اين روز را داشتم و امروز بعد از دهه‌هاي طولاني و دشوار، جاناتان پولارد آزاد شده است».

بر اساس اين گزارش، ساير سياستمداران اسرائيلي از جمله «نفتالي بنت» رهبر حزب «خانه يهودي»، «اسحاق هرتزوگ» رهبر حزب «اتحاديه صهيونيست»، «يولي ادلشتين» رئيس کنست (پارلمان اسرائيل)، «سيلوان شالوم» وزير امور داخلي و «رووئن ريولين» رئيس رژيم صهيونيستي نيز روز گذشته (جمعه) از آزادي جاناتان پولارد استقبال کردند.

پولارد که حالا 60 ساله است، پيش از بازداشت به عنوان تحليلگر اطلاعاتي نيروي دريايي آمريکا فعاليت مي‌کرد و همان زمان اطلاعات فوق سري دولت آمريکا را به اسرائيل انتقال داده بود.

رژيم‌صهيونيستي در سال 1995 به پولارد تابعيت اسرائيلي داده و تلاش‌ها براي آزادي وي را آغاز کرد. تل‌آويو سه سال بعد رسما پذيرفت که براي دريافت اطلاعات محرمانه، به پولارد پول داده است.

اطلاعات منتقل‌شده به اسرائيل توسط پولارد، به حدي مهم و محرمانه بوده‌اند که وي به حبس ابد محکوم شد و در تمام اين سال‌ها با وجود روابط نزديک تل‌آويو-واشنگتن، آمريکا از آزاد کردن وي خودداري کرده است.

حتي چهره‌هايي دست‌راستي‌اي چون ديک چني معاون رئيس‌جمهور سابق و دونالد رامسفلد وزير دفاع اسبق آمريکا، مخالف آزادي اين جاسوس بوده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس